vaken tid


Lillkillen har blivit lite äldre, han är ju snart 3 veckor. Förutom att han växt och fått hamsterkinder, så är han lite mer aktiv nu. Han sover fortfarande ganska mycket om dagarna. Men till skillnad från tidigare så har han börjat vara vaken ett par timmar på morgonen, till pappas stora förtjusning så han får vara med lite. Tidigare har han varit mest aktiv under kvällen, han är iofs fortfarande det.
I natt skulle han ha mat varannan timme, så jag fick väl int sova så jätte mycket. Men vi kom i säng vid midnatt, utan massa skrik somnade lilla Neo i sin säng. Så det vara bara att passa på att krypa till kojs själv.
I morse gick vi upp vid 09. Fram till 12.30 var han vaken och låg och vädrade sin lilla rumpa, med lite matpauser.
Sen vägrade han att somna själv på sin fäll, så det fick bli på mammas arm.

I lördags var extra mormor Kristin och extra moster Svava på besök. Vi satt och beundrade Neo, och pratade förlossningar ett par timmar. Och så fick Neo jätte fina fleecebyxor och matchande jacka till från Island.
Vi fick även hem en bärsjal som redan kommit till användning. Äntligen kan jag fixa middag med två händer fria.

Kommentarer
Postat av: liiah

NÄMEN HEJ!

jag tänkte faktiskt på dej för några dagar sen ju och udnrade hur det går för dej om den lilla har tittat ut ännu, vad underbart! :D

HAHA så kul att det blev som vi alla pratade om .. hur hittade du min blogg? vad kul att du har en som jag kan läsa och följa .. har du haft en bra graviditet? STOR KRAM :)

2010-04-27 @ 08:00:49
URL: http://mrsvandeerkamp.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vad skoj med en vaken bebbe. Min bara sover och sover. Men man ska väl vara tacksam ändå :-)

2010-04-27 @ 12:46:22
URL: http://www.krokkofin.blogspot.com
Postat av: Louise

Hoppas farmor kommer tycka om det! :)

2010-04-27 @ 20:53:27
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Postat av: Tova

Så söt, och med en mörk kalufs, precis som Elliot :)

och skönt på sätt och vis att han sover så mycket, Elliot sover nästan ALDRIG om dagarna, fast ganska bra på nätterna iofs. Känns som det där rättar till sig ju mer tiden går :)

2010-05-03 @ 14:07:29
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0