en del att stå i


Den 21 augusti är det dags för Neos namnfest. Efter många om och men blev det i alla fall en fest, Conny och jag har aft lite delade åsikter om hur saker och ting ska vara. För mig har det alltid vara självklart att döpa mitt barn, medans Conny tycker att han får välja sedan om han ska vara medlem i kyrkan när han blir äldre.
Då det kyrkliga inte är så viktigt för mig blir det en liten fest i mamma och pappas trädgård.
Sen kom vi till frågan om fadder (då det inte är kyrkligt blir det ju inte gudföräldrar).
Man ska komma överäns om personen eller personerna, och självklart ska ju dom vara med på det med.
Men vi lyckades med det med.
En del saker är nu fixade, inbjudningarna utskickade, maten och musiken bestämd, Neo har fått lite nya kläder och sådär.
Jag har beställt hem 2 klänningar, och förhoppningsvis är en av dom något jag kan ha på mig.

Floral Halter Dress SEK 239, Rare Fashion - NELLY.COM

Layered Chiffon Dress SEK 139, Meteor Shower - NELLY.COM

 

Igår var vi hemma hos mamma och pappa, som firade silverbröllop. Svava kom dit och fikade under eftermiddagen.
Så en underbar middag och ett glas champange blev det för mig.

Idag har vi haft mammaträff på BVC. Vi gick igenom mat frågan, och jag funderar om jag ska börja lite smått snart.
Neo väger nu 6745 gram och är 61,5 centimeter lång. Jag trodde han skulle passerat7 kilos sträcket, men det var skönt att vi inte är där än.
Lovade ju bilder tidigare, och det kommer snart.

Kommentarer
Postat av: en kärlekssaga: unga föräldrar till två prinsessor.

ja, vi kör på magdroppar. dom från semper. vår bvc.sköterska ska att man bör testa dom innan med provar minifom eftersom det är ett läkemedel. dock sa de inte så när vi fick lillan, då körde vi minifom direkt. vi ska på besök nästa vecka och då ska jag fråga mer om detta, några fler knep att ta till måste det ju finnas.



förresten så har jag den blommiga långklänningen du visar i detta inlägget. den är verkligen jättefin! :D

2010-08-10 @ 22:34:31
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pussar från P

2010-08-10 @ 22:35:54
Postat av: en kärlekssaga: unga föräldrar till två prinsessor.

varsågod, hoppas klänningen passar och att du tycker om den!:D

2010-08-11 @ 12:53:30
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0