barnvagnen är min bästa accessoar

När jag var gravid och vi började spana på barnvagn hade jag nästan redan bestämt mig vilken vi skulle ha, en Bugaboo kändes helt rätt. Då fick jag förklara för Conny att en barnvagn för mig är som en bil för honom.
Inte skulle han köra runt i vilken bil som helst.

Jag tror att det är fler mammor än jag som känner att man matchar barnvagnen med ens personlighet. Eller har jag fel?

Jag är den som gillar stilrena saker, jag är en riktig pryl-nörd, älskar att hålla koll på det senaste modet och shopping och fika är något jag lägger tid på. Jag tar mig fram komunalt och är alltså en city-tjej. Jag behöver en vagn som passar storstaden, som gör att man kan sticka ut lite och en vagn med massa onödiga prylar som Iphone hållare etc.
Bugaboo är helt rätt vagn för mig, och jag älskar den.


Brio vagnar är en Svensson vagn. För det som vill ha en hållbar vagn, det ska inte va massa krussiduller utan den ska vara praktisk. Den ska vara prisvärd, och man betalar inte för något extra.

Emmaljunga är också en Svensson vagn, men för de lite mer romantiska, tjejiga mammorna. En hållbar söt vagn.

Urban Jungle är också för den lite för den "trendigare" mamman. Men mer för mamman som både älskar långa promenader i naturen och stadslivet. Lite mer praktisk, men ändå stilren, modern och inte något för den som vill smälta in i mängden.

Detta är bara mina teorier, och jag säger inte att det absolut är så. Sen finns det en massa andra vagnar. Men de är många som liknar varandra. Nu har jag nog bara täckt de vanligaste märkena.








Kommentarer
Postat av: Sandra

men du missade Teutonian som jag tycker mig se överallt nu... och har beställt en själv...

2010-12-17 @ 19:24:39
URL: http://bomullshuve.wordpress.com
Postat av: Sandra

Haha, ja det stämmer nog in på mig i alla fall ganska så bra...

2010-12-17 @ 19:48:15
URL: http://bomullshuve.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0