alkohol och IKEA


Imorse när jag vaknade låg jag och funderade lite, vilket jag brukar göra innan jag kliver ur sängen.
Tankarna flög iväg och inte helt oväntat handlade det om min graviditet. Ett väldigt hett ämne uppe i min skalle.

Denna morgon gled jag i alla fall in på detta med alkohol, och kom underfund med att jag absolut inte saknar det.
För ett par år sedan tänkte man att nio månader var en JÄTTE lång tid, och vad tråkigt att inte kunna festa.
Nu känner jag bara att det är väldigt skönt att slippa, eller snarare slippa känslan av berusning och dagen efter.
Självklart är det inte lika kul att gå på restaurang och inte kunna beställa in ett glas vin till maten, det är nog enda gången jag saknar det. Men det har inte blivit allt för många sådana besök den senaste tiden.

Jag tror dessutom att jag prickat in den bästa tiden på året till att vara gravid.
Alkoholkonsumtionen i detta hushåll har aldrig varit speciellt stor, och sommarn är den tiden på året den är störst på.
En kall öl en varm sommar dag på någon trevlig uteservering. Denna sommar kanske det inte blir så mycke öl för mig, men det finns ju bröstpumpar.

Idag dök i alla fall svärföräldrarna från Dalarna upp. Morgonen började med att jag och Conny snabbt va tvugna att åka och införskaffa en ny dammsugare. Det blev ingen av dom jag tittade på igår.
Vi åkte istället ut till NetOnNets lagershop där dom hade super pris på en energisnål Philips dammsugare.
Sen var de bara hem och städa.
Ett par timmar senare kom dom och vi åkte ut till Barkarby genast.
Eftersom vi skulle shoppa lite på IKEA tänkte vi att det var bättre att ta det idag, då det lär vara smockfullt imorgon.
Spjälsäng och skötbord stod på inköpslistan, och lite tillbehör till dessa möbler.
C hade ju redan tittat på en säng, så det var inte så mycke att fundera över. Det blev en SNIGLAR med tillbehörande skötbord, eller det var tanken.
När vi kom till tag-själv-hyllan märkte vi att den stora kartongen absolut inte skulle gå in i bilen nu när vi var fyra.
Så det blev skötbordet, spjälsängsskydd, madrass, en filt och lite lakan och en burk svart färg till sängen och skötbordet.
Nu kommer jag ha att göra på min lediga tid.

Sen var det bara att åka hem till OS soffan. Så nu har kvällen bestått av OS, lite pasta och bloggläsande.
Fick reda på att "bonde" Emma fått en liten dotter här i dagarna, så ett stort grattis till henne och Magnus.
Nu ska jag försöka smyga i mig lite Almond Snickers tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0