kära grannar....och lite mamma shopping


För dom som inte har varit hos mig kan jag berätta att vår lägenhet är väldigt bra ljudisolerad. Man hör inget från vägen nedanför, eller när någon i huset har fest, helt underbart! Det enda man hör av omvärlden är om någon rör sig på vårt plan i trapphuset och grannen ovanför.
Givetvis har vi fått den grannen ovanpå som är morgonpiggast och väldigt musikintresserad, vilket jag fick erfara imorse.
Jag var uppe på mitt första dagliga toalettbesök prick kl 06.00. Halvsovandes tog jag mig tillbaka till sängen, la huvedet på kudden och kände "va skönt att kunna somna om på en gång". Icke sa nicke, en låt med väldigt mycke trummor i drar igång ovanför mitt huvud. De e inte så väldigt högt, och hade jag sovit hade jag nog inte vaknat av det, så jag antog att det var någons alarm som ringde. Låten repeteras en gång till och stängs sedan av, "skönt" tänker jag lite för tidigt. För nu hade dom bara bestämt sig för att byta låt. Med en snosande man och en granne som gillar trummor ligger jag där i sängen vaken tills dom bestämmer sig för att sluta lyssna kl 07.05!
Under den timmen hinner jag fundera väldigt mycke på vem som är så hänsynslös som gör såhär.
Kl 07.10 sover jag igen och vaknar inte förän 09.45.

Resten av dagen har varit mycket trevlig. Jag gick upp och konstaterade att solen sken, åt en lugn frukost med Conny gjorde mig i ordning och åkte in till stan för att träffa mamma. Först blev det lite fönstershopping på Åhléns tills vi blev för hungriga. Då gick vi förbi John Chris på Drottninggatan och åt varsin supergod pastasallad. 
Sen vidare ner till NK, fast vi fastnade på G-Star på vägen. 
På NK skedde större delen av dagens inhandelande. Alltså är de första bebiskläderna nu köpta!
Polarn och pyret, Brio och Replay på väg hem.

 



Nu är det middagsdags hemma hos familjen Furumo. Hemma gjord pizza, mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0