vecka 33 och lite mer bebis kläder


Idag går ja in på min 33e graviditetsvecka. Man känner sig verkligen otymplig, och större ska jag bli.
Framförallt gör detta väder att det är jobbigt att vara ute och traska. Det är is under snön, trottoarerna är extremt smala pga alla snövallar, så det ser nog väldigt kul ut när jag är ute och går.
De tyckte i alla fall min underbare make i förmiddags. Vi gick hemmifrån samtidigt, han till jobbet och ja skulle ta mig till centrum. Vi sa hejdå och han gick till garaget och jag traskade iväg. När jga har hunnit typ 200 meter kör han ifatt mig och säger att han kör mig istället. Han är så snäll.Men vad gör man inte när ens gravida michelingubbe till fru är ute och halkar omkring.
Det känns äldigt skönt att jag slipper snömodden min första tid med barnvagn.

Jag var uppe i centrum för att ordna lite med banken, köpa presentpapper till C födelsedagspresenter och shoppa lite fisk till middag. Av någon konstig anledning hamnade jag på HMs baby avdelning. Det går ju inte att motstå de små söta plaggen. Så lite shopping där blev det med. Det enda som ärlite tråkigt är att allt färgglatt är för de lite större bebisarna, och om man inte vet vad det blir för något är det vitt och grått som finns. Men jag hittade lite söta saker som jag tror passar båda flickor och pojkar, så får ja kompletera med lite färg sen.


 

Så nu e jag ganska trött, efter ett par timmar i centrum. Hittade jätte fint presentpapper på Lagerhouse. Blev ju inte bara fisk på mataffären som vanligt, så det blev en tung kasse att släpa hem på. Så nu är allt inslaget och klart tills på måndag, så får vi se om han vill ha någon tårta, eller om vi ska ta den till nästa helg då svärmor och svärfar kommer.

Ikväll blir det i alla fall fisk, stuvad spenat och potatis hemma hos oss. Och Lite HäagenDazs Cookies & Cream.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0