bvc och vaccination



Idag har vi varit med grabben på BVC. Nu väger han 6030 gram och är 60,5 centimeter lång, han har växt 4 centimeter sedan sist och gått upp nästan 1 kg!!

Sprutorna var inge roliga, det blev lite skrik, men gick över så fort han fick nappen och blev omkringburen.
Ska jag få dåligt samveter för att det inte skär i hjärtat när han får sprutorna?
Alla mammor jag pratat med börjar nästan gråta själva när barnen får sprutor.
Visst känns det när han skriker, men samtidigt vet jag ju att det kommer gå över.

Dessutom var det en vikarie idag, då det är semester tider. Virrigare än den vanliga, hon glömde till och med att fylla i vilka vaccinationer vi gjorde i hälsokortet.

Neo har än så länge inte fått feber, utan har sovit hela tiden utom de två gånger jag ätit.
Men det blev apoteket påväg hem för att införskaffa Alvedon.
Blev den flytande varianten, vet inte är den bäst?!

Nu ligger i alla fall han och "Sälis" och sover i vagnen. Får hoppas på en feberfri natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0