minus 1 kilo och mat funderingar


16 veckor och 2 dagar efter förlossningen står vågen på 1,1 kg mindre än vad jag vägde innan jag blev gravid.
Barnvagns promenader och amning har gett resultat.
Tänkte passa på att ta mig ner ett par till kilon nu när jag ändå håller på.
Kroppen är ju lite slappare än innan, så jag känner att det är god tid att börja med styrketräningen snart.

Nästa lördag blir Neo 4 månader, känns helt sjukt. Vi har i alla fall börjat fundera lite på det med mat för honom.
WHO vill inte att man ska börja innan 6 månader, men detta är mer för att vi ska ge gått föredöme och u-länderna ska göra som vi. Så egentligen gäller 6 månaders regeln för u-länderna.
4 månader är det tidigaste man ska börja med smakportioner, och när jag pratade med en barnmorska sa hon att hon brukar säga 5 månader.
Men man vet ju inte hur krånglig lillen kommer vara med mat, och jag vill helst att han vant sig innan han fått tänder. Har ingen aning om hur ont det kommer göra att amma sedan.
Conny fick sin första tand när han var 4 månader, och jag min när jag var 5. Om det är så att detta är genetiskt kommer det förmodligen inte dröja tills Neo får sin. Man får så många bud, hur ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0