10 veckor


Idag blir Neo 10 veckor! 10 veckor låter egentligen inte speciellt mycket, men jag kan garantera att det händer mycket på den tiden.
Tänka att för bara 10 veckor sedan vsåga han ut som en liten skrynklig allvarlig gubbe, dock världens vackraste gubbe.
Idag är han världens vackraste lilla bebis med goa runda kinder och ett underbart leende.

9 veckor och 5 dagar



Inte bara utseendet som ändtrats utan han utvecklas i full fart med. Nu förtiden sover han varje natt 5 timmar från 22-23 tiden på kvällen. sen blir det 3 timmars pass resten av natten.
Han är alltid vaken från 9-tiden fram till 12-13. Sen så e han vaken minst 1 timme varje gån han ätit under dagarna. På natten somnar han som en stock efter maten.

I lördags förmiddag la kag honom i babygymmet medans jag fixade här hemma. Han låg och sprattlade och skrattade som vanligt. Så helt plötsligt när jag tittar dit ligger han och drar den lilla elefanten. Tänkte då att det var väl bara av en slump han fick tag på den. Detta hände 1 gång till då och sen igen igår kväll.
I morse när jag satt och kollade på honom när han lekte i gymmet såg jag verkligen att han låg och kolade på elefanten.
Han tittade, tog sats med armen och slog till den, flera gånger! Kan det vara så att han medvetet greppade efter den?! Snacka om att man blir stolt.

Nu ligger lillplutten och sover, dags för mat snart. Sen ska vi traska upp till videoaffären för att hämta lite kläder jag beställt till mig själv, och parasoll och mugghållare till vagnen.

Shoppat på Nelly

Elisa Tunic SEK 149, Saint Tropez - NELLY.COM
(i denna färg och en vit)

Sharon Arms Up Sweater SEK 99, Only - NELLY.COM

Charlotte Shirt SEK 149, Rut m.fl. - NELLY.COM

Firey SEK 349, Timeless - NELLY.COM

För övrigt har Allt om barn skrivit en liten artilkel om oss, den går att läsa här.

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Nämen, vilken slump.. Jag var in på Alltombarn häromdagen och läste då artikeln om dig. Och nu snubblade jag in på din blogg via Familjeliv :)



Grattis till supersöta Neo :)

2010-06-16 @ 15:39:13
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0