och så var mini-semestern slut...


Efter 5 hela dagar med mina två älsklingar var vi hemma igen. Nu är det 3 veckor till sen har vi semester på riktigt.

Som sagt så åkte vi till Cs föräldrar i onsdags. Där blev det en lugn och skön eftermiddag och kväll. På morgonen packade vi i lugn och ro ihop, åt frukost och åkte vidare.

Resan tog lite längre tid än vi trott, mest pga att vägarna är rätt små. Men sen eftermiddag anlände vi till Skaftö.
Där blev vi glatt välkomnade av min mormor, mamma, pappa och syrran.

Den dagen blev det inte mer än middag och en obligatorisk promenad till havet.

Midsammarafton blev ugefär som det brukar. Silllunch, midsommarstång och logdans. Inte för att vi medverkade så mycket i de två sistnämnda aktiviteterna, men vi tittade på. Vi hade relativt tur med vädret, det enda var att det blåste lite väl mycket. Men vad kan man begära när man är nere på västkusten?!

Midsommardagen var en fantastisk dag. Solen sken och vi blev både bruna och röda.
Lunschen gjorde vi ett traditionellt besök på Pelles rökeri eller "lilla hunden" i Svts serie Saltön. Dom har fantastisk fisk, och helt underbar utsikt.
På kvällen sen blev det fotboll på flera sett. Först spelade vi själva. Vi brukar se till att dra ihop dom som är där nere och köra minst en match per sommar. Denna gång var den yngsta runt 9 och den äldsta nästan 60.
Och för de flesta är detta på blodigt allvar. Det glidtacklas och ruffas. Tur nog klarade vi oss utan några allvarligare skador och vi hade super kul.
Planen, som brukar bara dålig, var sämre än vanligt. Den var inte bara totalt ojämn som den brukar, utan gräset var dessutom oklippt.
Sen blev det tv fotboll med.

Söndagen infann sig träningsvärken. Vi packade ihop och åkte hem. Resan blev rätt jobbig. Den varmaste dagen hitintills och en inte helt bra AC, gjorde att det blev många stopp för att Neo inte skulle stekas.

För mig är det viktigt att visa Neo "Paradiset". Trots att han i år är lite liten, men detta är det stället jag tillbringat 99% av mina somrar sen jag var lika liten som han.
Det är kanske inte det bekvämaste stället, med dass och dusch utomhus. Men det är något man bortser från när jag tänker till mina somrar där.

En 2 minuters promenad till stranden, krabbfiske och fotbollsmatcher med kusiner, sysslingar och grannar gör det värt besväret. I alla fall ett par dagar. Och jag hoppas Neo kan få en lika positiv syn på det som jag har.
Nästa år får han gräva i sanden och kanske till och med fiska en krabba.

Neos första tur till havet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0