matlagning


Är det inte supertråkigt att laga mat till bara sig själv? Det är i alla fall det jag håller på med nu.
Fixar lite lunch, sent som vanligt, men jag var ju inte uppe förens vid elva idag.

En av de tråkiga sakerna med att vara gravid är att man ska äta rätt mat lagom ofta.
Jag har svårt med båda två. Jag äter knappt godis, men jag skulle behöva få i mig lite mer grönt och lite mer protein.
Eftersom jag tycker det är så tråkigt att laga mat ensam så blir det alldeles för ofta mackor och fil.
Och så är jag expert på att vänta tills jag är så där panikhungrig, då orkar jag ju verkligen inte göra något ordentligt.

Däremot har jag ju faktist haft superbra blodvärden, och barnmorskan påpekade senast att det var ovanligt att det var så bra under hela graviditeten.
Så min diet kan ju inte vara helt fel.

Nu går jag in på vecka 35.

Såhär såg det ut på Familjeliv.


Idag märkte jag också att mina fingrar har svullnat lite. Senast igår kunde jag ha mina vigselringar, det kan jag idag med, men jag fick nästan inte av dom. Kanske är det bara extra svullet idag?

Det är i alla fall mina första tecken på vätskesamling. Nu är min omelett klar, så nu ska jag hugga in på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0