mvc


Nu är jag nyss hemkommen från ytterliggare ett besök hos barnmorskan. Bara två inbokade besök kvar sen.
Idag mätte vi magen, lyssnade på hjärtat, tog mitt blodtryck och kände efter hur bebisen ligger.
Mitt blodtryck var bra 120/80, bebisens lilla hjärta bankade på 140 slag/minut magen har växt mycke de senaste två veckorna och det såg bra ut. Äntligen vat jag att huvudet ligger nedåt! Även fast det är lite mer än en månad kvar så är det väldigt skönt att veta att den nu iaf ligger som den ska. Det kan hända att bebisen vänder sig igen, men BM sa att det var ytterst ovanligt.
Huvudet ligger alltså nedåt, men är inte fixerat ännu. Huvedet är alltså fortfarande rörligt. Nästa gång jag ska dit, om två veckor precis, är troligtvis huvudet fixerat. Men min BM förklarade att på vissa fixeras det inte förän under förlossningen.
Nu ska jag börja sätta mig och fundera lite över ett förlossningsbrev. BM skriver en sammanfattning om själva graviditeten och lite önskemål jag har som dom på DS kommer kunna se, men det kanske är bra att få med allt med egna ord?

Börjar snart bli dags att äta något. Kolla lite på tv, och ta de lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0