näst sista besöket på MVC


Idag har jag varit på mitt näst sista inplanerade besök på MVC. Så om allt går som det ska, ska jag dit om två veckor, dagen innan beräknat förlossningsdatum.

Idag körde vi en totalgenom gång av alla tester. Blodsockret låg på 4.2, järnvärdet 131 och blodtrycket 120/80. Så alla dom testerna såg bra ut. Däremot kunde hon se att jag hade lite äggvita i urinet (+1) vilket i samband med högt blodtryck kan tyda på havandeskapsförgiftning. Eftersom att blodtrycket var som det skulle så var det inget jag skulle oroa mig över, utan bara om jag får en ihållande huvudvärk så skulle jag oroa mig.
Bebisens hjärtslag låg på 135 slag/minut, den har sjunkit ner rejält nu och huvudet är fixerat. Huvudet ä alltså på plats i bäckenet och går inte att rucka på. Nu är jag redo för att föda.
Trodde inte att huvudet skulle vara fixerat, då den lilla skitungen där inne rör på sig dygnet runt nästan, och det är inte lite heller.
Nu såhär 2 veckor innan kan jag ju avslöja att min totala viktökning so far är 13 kg, vilket jag ska vara glad över.
Jag kommer inte ha gått upp 30 kg jippie!

Natten var ganska jobbig, och jag har märkt att de blir jobbigare för varje dag. Jag har haft förvärkar, och en bebis som trycker på urinblåsan. Så fort jag la mig på rygg så kändes det som jag skulle kissa på mig.
Så denna natt slog jag rekord i toalett besök, jag tror det blev typ 7 sammanlagt. Har inte riktigt kolla då jag gick i sömnen de flesta av dom.

Så idag blir det att ta en tupplur ganska snart, och glo lite på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0