bvc och pappa-shopping


Idag var vi på BVC igen. Första gången Neo var vaken när vi kom dit. Han var på bra humör enda tills han kissade ner hela sig och mätbrädan.
Nu väger vår lilla grabb 4705 gram och är 55,5 cm. Tidigare gick han spikrakt upp i viktkurvan, men nu ligger den som den ska. Han har alltså växt 3 cm på 2 veckor!

De senaste dagarna har han avfyrat en massa leenden när man pratar med donom. Det är så kul att få respons!
Dessutom har han nu två nätter de sensate dagarna sovit 5 timmar i sträck, jag hoppas att det kommer fortsätta så och kanske till och med bli bättre.

Helgen har varit ganska fullt upp. Vi har bland annat köpt en ny bil. Eftersom Conny sålt våran gamla redan i torsdags så fick hela lilla familjen ta tåget upp till Borlänge på fredagen.
Där kom svärföräldrarna och hämtade oss. Neo var snäll och glad under hela resan, tar bara 2 timmar.
Bilen som befann sig i Ludvika hade svärfar redan tittat på innan vi åkte dit.
Så nu är vi glada ägare av en Ford Focus kombi. Självklart inte helt ny (en från 2005), som vi fick till ett mycket bra pris.
Det var då första delan av pappa-shopping denna helg.
Vi stannade sen över natten i dalarn och åkte hem lördag kväll.
Den andra delen av pappa-shopping var en ny tv. Vi hade sett att komplett.se hade superbra priser, och eftersom C velat ha en större tv längre slog han till.
Nu har vi en 32" samsung LCD, och imorgon åker vi och hämtar en monster stor 47" LG LCD. Det blir bra till fotbolls VM.
Igår var det riktigt åskväder, trots det åkte vi till centrum och käkade thai-mat. Sen var det ishockey för hela slanten här hemma. Jag tog mig då i kragen och slängde ihop lite choklad fondanter. Mest för att jag var sötsugen, och det var riktigt smaskigt.

Nu ska kag beställa hem ett babygym från Infantino som jag spanat på ett tag. Har tagit ett tag att hitta ett som jag inte tyckte var för plastigt.

Babygym Infantino Vintage




Kommentarer
Postat av: Tant Åsa

fasen va ni shoppar ;)

här lever vi på kärlek och luft haha

ses nästnästa helg finingar!

2010-05-24 @ 16:01:34
Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa tvångstankar

Skoj med nytt

2010-05-24 @ 20:25:25
URL: http://kidzmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0