mini semester


Imorgon är det dags att ta första vändan till Neos farmor och farfar. Det är nästan 30 mil så det blir ju inte att man åker dit speciellt ofta. Det är tur att vår lilla kille älskar att åka bil, han somnar på stört i sin stol.
Det blir som sagt en liten mini semester, i alla fall för mig. Kommer inte behöva diska eller laga mat på helgen, mycket skönt.

Igår var moster Miriam på besök, eller montsret Miriam som hennes kompisar säger. Hon dök upp efter skolan och umgicks med mig och Neo. Vi käkade och glodde på tv medans Neo sov.
Under dagen var jag i Vällingby C och stötte på två gamla kolegor. Varav en av dem hade slutat innan jag blev gravid.
Så för henne blev det en smärre chock.
Förutom att Mirre var på besök blev kvällen ett rent helvete för mig.
Min stackars lilla kille hade så ont i magen och vägrade vara tyst om jag inte gick och bar på honom, och inte ens då var det lätt att få honom sluta gråta.
Vid 20 tiden började det. Mamma kom och hämtade en sovandes Mirre vid 22, och hade Minifom med sig. En räddande ängel min lilla mamma, hon tog över konkandet ett tag så jag kunde gå på toaletten.
Neo var trött och hade ont i magen och vid mitnatt fick jag honom tillslut att somna i sin säng. Då hade jag burit honom ett tag. Då däckade jag i soffan.
Det är så otroligt hemskt att se honom ha så ont, och inte kunna göra något. Det är bara att massera och vagga honom.

Vi har alltså börjat med Minifom, och det kan ta något dygn innan de få full effekt vad jag förstod. Idag har han mått lite bättre, det är inte lika mycket stånkande när han ska fisa.
Däremot ska man ge Minifomen innan varje måltid, och vissa säger att man ska ge det än stund innan. Men hur lång tid innan?
Läste även att Semper har magdroppar som bara ska tas en gång om dagen, det lät ju mycket mer behändigt.
Men vilket är bäst?
Dom verkar på olika sätt men båda ska hjälpa mot magont.
Jag ska rådfråga med BVC på måndag och hör vad hon tycker.

Nu hoppas jag på en lugnare kväll. Neo har jag sovandes i bärselet och nu ska jag försöka få i mig lite mat innan han vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0