mjölkfritt


Idag är första dagen på en helt mjölkfri diet för mig.
Neo har ju haft problem med magen, Minifom har hjälpt lite. Men han är fortfarande lite dålig i magen, och har andra symptom som kan tyda på att han inte tål komjölkprotein. Bland annat har har han fåt lite utslag, han är nästan jämt täppt i näsan och han fiser mycket.
Så nu ska vi testa detta och förhoppningsvis får vi en lite mer harmonisk kille.

Det låter väldigt krångligt att inte kunna äta något med mjölk i alls. Kommer framförallt sakna choklad!
Det mesta andra finns ju soya och havre alternativ. Men det gäller även att kolla så bröd och chark produkterna inte innehåller mjölk.

Dagens middag blir korvstroganoff med ris.
Recept 4 port.

400 g falukorv (scans är mjölkfri)
2,5 dl Oatly iMat
1 gullök
2 msk tomatpuré
vitlök efter behag

Bryn strimlad falukorv och lök.
Pressa ner vitlöken.
Häll på grädden och blanda i tomatpurén.
låt puttra ihop, och salta och peppra efter behag.


Conny har gått och blivit förkyld, så han är hemma hela dagen. Rätt skönt faktiskt.
För övrigt har helgen varit bra.
I lördags fick vi till och med 2 timmar bara för oss själva. Vi överlämnade en sovandes Neo till min lillasyster Miriam, och åkte för att äta en lunch och shoppa lite på Stinsen.
Det gick alldeles utmärkt. Första gången jag varit utan honom så länge, men jag måste erkänna att det var ganska skönt. Även om jag saknade skrutten.

Nu var det ju första gången som mamma under mors dag. Jag fick en mycket trevlig present av lillkillen.
Medans jag satt och ammade la han av världens brakare, och jag känner hur det börjar rinna något varmt ner på låret. Tack min älskling!
Jag är glad att jag lagt madrasskydd på soffan.

I fredags fick jag hem mitt fina babygym. Det gjorde en dunder succé här hemma.
Han är ju lite liten för att sträcka sig efter figurerna. Och dom är han ju inte så värst intresserad av ändå.
Spegeln är hans grej. Han ligger och pratar med sig själv och sen skrattar han åt minerna han gör. Det är jätte kul att se.

Nu ska jag ställa mig vid spisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0