resan

Imorn är det 2 månader tills vi sitter på ett plan på väg till Thailand! Det ska bli så otroligt skönt, men samtidigt blir det nervöst att resa med barn.
Både jag coh Conny behöver semseter och Neo kommer må bra av att ha glada och nöjda föräldrar bara för sig själv i 2 veckor.

Jag har i alla fall suttit och läst på olika forum om vad man ska tänka på. Blöjor, barnmat, vaccinationer etc.
Men det alldra flesta som rest med barn tycker att det gått jätte bra, och i thailand så älskar dom barn så ofta får man lite barnvakt under middagarna.

Vi har lite grejer som vi måste fixa innan vi drar; en sulky, pass till Neo, heltäckande badkläder till Neo, stavmixer (så man kan göra egen frukt puré), boka om platser så vi har möjlighet att få en "babyvagga" (kan va så att han är för stor då men jag håller tummarna). Vaccinationer finns inget mer han kan få innan han är 1 år, så de behövs inte grejas.

Trots att det kommer bli en något mer krånglig semester än vad vi är vana vid kommer det bli super. För mig blir det mest skuggan, men det är lika bra de eftersom jag semast vi var där fick utslag av att ligga i solen för mycke.

Karon beach dit vi ska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0