satsumas, clementiner eller mandariner?

En fråga som återkommer varje år såhär års hemma hos oss, vilken är vilken?

Igår com Conny hem med något han påstår va satsumas "det stod på alla skyltar i affären", och han tyckte att dom var perfekta och jag tyckte dom var för söta. Det är det första beviset för att han hade fel.
Inte sura, kärnfria, oranga och något gropigare skal,  alltså en clementin.
Min fovorit är däremot satsumas, surare, tunnare slätare skal och gul/gröna.
Mandariner är det däremot ingen av oss som gillar, jag tycker dom är för söta och Conny hatar kärnorna.

Han är envis och vägrar medge att det inte är satsumas. Och minns jag inte fel är det samma sak varje år.
Men han vet i alla fall att det är dom med gult skal han inte vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0