vilken tur man har...

....att de finns så mycke andra roliga mammor här i området.
Förstå vad trist det hade varit om man inte hade haft någon att umgås med.

Även om man har kompisar sen tidigare så är det så skönt.
Dom är också mammalediga, dom bor nära och dom är i ungefär samma situation.
Och jag lovar att det inte bara är blöj-snack, vilket jag trodde att det var innan. Jag tror det beror lite på hur man är som förälder.

Det är så mycket nu som är jobbigare än förut.

  • Bara att ta sig hemifrån tar mycket längre tid.
  • Mattiderna ska passas in, det är inte bara att gå när som. Man måste tänka "När ska han äta nästa gång, var kommer jag befinna mig då?"
  • Man måste hela tiden anpassa sig efter ställen som är barnvänliga. (vagnen ska få plats, det ska finnas barnstolar och helst ska dom kunna leka på golvet)
  • Det är 1000 grejer man ska komma ihåg att ha med.
  • Det GÅR inte att sitta och små snacka utan att bli störd, än mindre få äta innan maten kallnat.
  • Man är alltid ivägen, vilket gör att man helst undviker ställen där man vet att det är väldigt mycket folk.
Sånna saker som andra mammor vet, men man kanske inte tänker på innan man är förälder själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0