bästa och kampen om natten

Inatt var vår bästa natt sen Neo föddes. Han fick sin gröt vid 20-tiden, Conny nattade honom, sen vaknade han till några gånger så vi var tvugna att bära runt på honom lite. Men vid 22 sov han som en stock, sen var det inte matdags förän 02.00!!
Somnade om igen på 10 min, och sen vaknade vid 06.55 för mat igen. En timmes sömn till fick räcka tyckte han.
Det är första natten jag fått sova 5 timmar i sträck! Annars har det varit att han sovit så länge innan första nattmatningen, och då har ju jag inte lagt mig förän 2-3 timmar efter honom.
Så en underbar natt!
Jag har bestämt mig för att vänja honom av vid mat på natten, då barn över 6 månader inte ska behöva äta på natten. Men när man väl är där och klockan är 2 på natten är det så mycket lättare att amma, för han somnar om på studs.  Ska se hur denna natt går sen ska jag ta upp kampen om mer sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0