namn


Tänker börja med att säga att jag inte tänker nämna mina åsikter om valet. Blir frustrerad bara jag tänker på det. Det enda jag undrar är vart solidariteten tog vägen?

Jag har funderat lite över detta med barn och namn. Vi använder ju alltid smeknamn när vi pratar med Neo, vilket jag antar de flesta gör!? Men då kommer han ju inte lära sig när vid tiltalar honom vid namn.
Försöker nu verkligen anstränga mig för att inte använda smeknamn jämt, men det är väldigt svårt.
Det är nog ganska farligt att börja med alla smeknamn, men någon gång lär han sig nog.

Idag jobbar Conny dag så han kommer hem om bara några timmar, ska bli så skönt. Igår var det ingen bra dag för någon av oss. Neo var snorig och gnällig, jag hade bara sovit 5 timmar (gick och la mig för sent), hade världens huvudvärk och mensvärk, och ville helst bara krypa in under en filt i soffan och bli ompysslad.

Nu var det länge sedan jag la upp nya bilder. Ska försöka skärpa mig och fota lite imorgon.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag har också börjat tänka mer på det där. Varken jag eller min sambo har ju egentligen kallat vår dotter vid hennes namn, utan vi säger ju alltid sötnos, gullunge, raring eller liknande.. Men de senaste dagarna har jag försökt komma ihåg det så att jag alltid säger hennes namn åtminstone några ggr per dag så att hon verkligen vet att hon heter så och reagerar på det sen :)

2010-09-22 @ 03:43:22
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0