no more bananis


Inatt har vi haft den jobbigaste natten sen Neo föddes, och detta tror jag är banangrötens fel.
Det började med att jag hör hur det ligger och bajsas i spjälsängen vid 02.00. Mycket riktigt känner jag doften när jag lyfter på täcket, och det är ett riktigt lass. Så det blir ny blöja och ren pyjamas.
Vi håller på att krångla i nästan 30 min med detta. Sen är det ändå snart dags för mat så det är ingen idé att somna om för mig.
När plutten sen äter kommer det mer, denna gång väldigt löst. På en timme bajsar han 4 gånger, de 3 sista var nästan bara vatten. Nu fattar jag hur man märker att bebisar har diarré.
Försökte få i honom vatten, och matar så mycket de går.
Resten av natten sov han ganska oroligt, och jag lika så.
Dagen har fortsatt med att han har bajsat mycket, men inte lika ofta och absolut inte lika löst.
Lite griningt har det varit men mestadels bra.
Det måste vara något i gröten han inte tål, antingen mjölkprotein som vi misstänkt tidigare eller gluten.
Kan man göra pricktest på dessa små?

Vi ska i alla fall sluta med gröten tills jag pratat med BVC, så idag var vi tillbaka på potatispuré.

Babysimmet i lördags var super roligt. Neo badade i 25 min, och han trampar jättefint. Läraren kollade att bebisarna stänger alla luftvägar geonom att hälla vatten på huvudet. Vi ska nu börja förbereda oss på att dyka nästa gång.

Idag har vi tagit de relativt lugnt. Vi var på Babyland och införskaffade en gåstol till plutten. Tyvärr når han bara ner med tårna än, men det var ändå kul tyckte han.
Nu har vi avnjutit en kycklingwok till middag och äppel- och kolapaj till efterrätt. Jag hittade degen jag letade efter på City gross.

Imorn ska vi börja alla studiebesök som ska göras på förskolor innan vi bestämmer oss för vilka vi ska söka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0