dotter önskas

Boken "Dotter önskas" av Katarina Janouch sätter fingret på en sak jag funderat över.
I Sverige är det tabu att önska och hoppas vilket kön man vill ha på sitt barn innan det är fött.
Uttalar man sina förhoppningar högt tycks det som folk verkar tro att man kommer bli besviken om det inte blir det man hoppats på.
Man blir väl aldrig besviken när man får barn?

Jag tror inte att det bara är jag som faktikt föreställt mig innan hur jag vill att min familj ska se ut?!

För mig så han jag alltid haft en föreställning hur allt ska se ut. Jag kan säga att om jag fick välja kön hade jag valt en sak, men att jag absolut blir lika lycklig om det skulle bli åt andra hållet.
Min lilla familj har börjat på de sättet jag föreställt mig, men så länge vi är en familj så spelar det ingen roll hur det fortsätter.

Är det bara jag som är knäpp som hoppas på något?

Kommentarer
Postat av: liiah

Ja den är FAB! :) och inte så dyr heller ju ..



Jag önskade faktiskt väldigt mycket att bebisen i magen skulle vara en flicka .. jag blev VÄLDIGT glad när det var en flicka men jag skulle självklart blivit glad om det varit en pojke också .. jag skulle vilja ha en pojke också men jag erkänner att jag "önskade" att min första var en flicka :)

2011-02-24 @ 17:49:20
URL: http://mrsvandeerkamp.blogg.se/
Postat av: Linda-Blivande Mamma

Ja vad kul, midsommar är guld värt här ute på västkusten;)

För mig spelar absolut inte könet ngn roll huvudsaken är att barnet är friskt & mår bra..tycker vårt samhälle har blivit så könsfixerat..

2011-02-24 @ 18:50:19
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Inez

Jag håller med dig! Men Sverige är ju tyvärr ett väldigt tråkigt land. Lilla landet lagom!!

Ingen får sticka ut, alla ska se lika dana ut. Det är alltid "fel" att ha ovanliga åsikter eller åsikter som irriterar folk. Man ska alltid tycka som alla andra annars är det ngt "fel": Jag kan bli jävligt trött på Sverige ibland! Allting ska vara så normalt som det bara går.

Jag har också en önskan på hur min familj ska se ut! Varför måste de anses som tabu?! :S

Jga tror att väldigt, väldigt många har ngn slags dröm/ fantasi om hur de vill att deras familj ska se ut!

Det är nästan mer "onormalt" att inte ha det. Felet med Sverige är bara att ingen vågar stå för sina åsikter!!

2011-02-25 @ 11:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0