att resa med barn

Thailandsresan närmar sig med stormsteg, kul men denna gång är det ju inte bara jag och Conny som åker.
Vi är ju inte direkt hönsiga föräldrar och är övertygade om att Neo kommer klara allt galant.
Sen finns det ju självklart vissa orosmoment, den långa flygresan är väl det största.
Även tidsomställningen kommer säkert vara rätt tuff.

Tidigare var det bara att packa till oss, och vi har märkt att det är en miljard fler grejer som ska packa ner nu till Neo.
Har suttit och försökt få ihop en lista på vad som behövs;


Handbagaget (lite extra försäkerhetsskull)
  • 4 burkar mat (1 dit 3 hem)
  • 4 tetrapaket välling (3 dit 1 hem)
  • 2 mellanmål (1 per resa)
  • snacks
  • leksaker
  • filt
  • nappflaska
  • sked
Bagaget
  • 1 pkt gröt
  • 1-2 pkt välling
  • 14 burkar mat (1 burk/dag)
  • 1 pkt blöjor
  • alvedon
  • näsdroppar
  • vätske ersättning
  • solskyddskläder (glasögon, hatt och UV dräkt)
  • badblöjor/badbyxa (fösöker få info om badblöjer går att köpa på plats)
  • kläder
  • skor
  • leksaker
  • nappflaskor
  • skedar
  • myggnät
Specialbagaget
  • sulky
Har säkert glömt massa saker, men detta är det jag kommit på än.
Neo är så pass stor att han kan äta vanlig mat så länge den inte är stark, det går att få på alla restauranger.
Så han får käka ute 1 gång om dagen i alla fall så har vi med oss burkar också. Det är rätt mycket socker i all barnmat i Thailand och även gröten.
Frukt kan han äta, och det finns det ju massa där nere.
Han kommer nog inte bara så mycket så jag tror jag satsar på badblöjor då dom är billigare, men tar mycket större plats. Jag hoppas på att få svar om det går att köpa där nere.
Sulky är ett måste, men vi hoppar bilbarnstolen då det inte blir något bilåkande där nere. Skulle det bli det får vi hyra en.

Men shit va mycke grejer det är!
Har inte ens hunnit börja gå igenom vad jag har för kläder att ha med mig.

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Tack för tipsen! Precis som du säger så tänker jag absolut avvakta med att utesluta saker i min egen kost, för det kan ju hända att det hjälper med enbart dropparna :) Kram

2011-01-16 @ 21:49:55
URL: http://madeleines.se
Postat av: Jasmin gravid vecka 36 med lilla Milo

Hej naima!



Tycker det är as grymt att ni passar på att resa nu när han är mindre!!!



Vi spekulerar lite på att dra iväg nästa vinter allihopa, vet dock inte om det blir en verklighet men det vore fantastiskt att få åka med alla barnen på semester!!!



Så bra innan Milo börjar gå också...för då är det ju full rulle och allt ska smakas på... Innan dess så vill jag komma iväg :)



Kul att du gick ut och partajade lite, det var du minst sagt värd!!!!

Snygg var du också!!! :D



kram!!

2011-01-16 @ 23:41:25
URL: http://jasminsnall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0