mitt barn

Hittade en jätte fin lista på Dannis blogg, som jag snodde.

Mitt barn - En lista:

När fick du/ni reda på att du va gravid? - 19  aug 2009.

Vad blev reaktionen? – Oj! Total lycka!

Var barnet planerat? – Ja och nej. Oskyddat, men vi lät naturen sköta det hela.

Hur var dina "40" veckor? – Jobbiga när jag jobbade 10-timmars dagar. Annars helt underbara.

Fick du bristningar? – Ja, magen, höfterna och brösten. Men inte så stora.

Hur många veckor och dagar gick du? - 39+0

Hur mycket gick du upp i vikt? - 13 kilo.

Vilken tid startade dina värkar? – Ca kl 11.00 den 6 april.

Gick ditt vatten? – Nja, kom i utdrivningsskedet.

Vem hade du med dig på förlossningen? - Conny

Hur var din förlossning? – SNABB, lätt och relativt smärtfri (vad jag minns)

Hur lång tid tog din förlossning? – Vet inte hur jag ska räkna. Från första värken 18 timmar, eller från att jag ville åka in till BB 40 min?

Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? – 5 kg direkt efter förlossningn.

 

Ditt barn:

När var barnet planerat att komma? 14 april 2010

Vad trodde du det var för kön? – En kille. Både jag och C kände de på oss.

Blev det en tjej eller kille? – Sötaste pojken!

När kom han/hon? - 7 april 2010.

Hur mycket vägde han/hon? - 2860 gram.

Hur lång va han/hon? - 47 cm.

Vad fick barnet för namn? – Neo Ingemar

Vad har ditt barn för storlek på kläder nu? - 68-74.

Sovtider? - Vaknar runt 8.00 och sover oftast 2 lurar under dagen på kanske 1-2 timmar

sammanlagt. Sover för natten runt 20.00-20.30 på kvällen.

Hur mycket väger ditt barn nu? – Vet inte, 1,5 månad sedan vägde han 8,450.

Det senaste utveckligen ditt barn gjort? – Sätter sig upp själv i sängen, och nästan ställer sig med.

 

Kläder och saker:

Vart köper du dina barnkläder? – H&M, Kapphal, Zara och Nelly.

En baby/barnbutik du gillar? – Kids4Life

Nåt märke du föredrar? – Zara

Vad är favoritplagget ditt barn har? – Sötaste jeansen i baggy-style från Zara, som vi fick av Neos kompis.

Vad är det dyraste ditt barn har? – Räknas barnvagnen? Annars bodysuiten från Ralph Lauren.

Senaste du inhandlade? – Badbyxor och en mössa.

Bästa leksaken ditt barn har? Bit leksak som piper, från Vulli Soft toy.

Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Jag kan inte kasta något.

 

Om du fick välja:

Nytt eller begagnat - NYTT!

Ligg eller sittdel - Sittdelen.

Napp eller snutte - Nappen är viktigast men Sälis måste vi ha med.

 

Du som förälder:

Trivs du med föräldrarollen? - Ja, jag älskar att vara mamma.

Är du stolt över ditt barn? - Väldigt!

Hur ser dina matvanor ut? - Jag glömmer att äta...eller tar mig inte tiden.

Stressar du mycket? - Alltid

Hur ser dina sovtider ut? - Jag lägger mig vid midnatt och vaknar vid 09.30.

Vad gör du helst en fredag? - Äter god fredagsmiddag med min lilla familj.

På vilket sett har du förändras? – Fått mer tålamod, inte lika självisk och tröttare.

Vad är det första du tänker på när du vaknar? – Skönt att C matat och bytt dagens första bajsblöja.

Umgås du mycket med andra föräldrar? - Nästan varje dag, behöver få träffa vuxna med. Jag har träffat så många nya vänner sen jag blev mamma..

Vad är bäst med att fått barn? - All den kärlek man inte trodde gick att känna.

Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Jodå, träningen och ibland lite annat skoj när C eller någon annan barnvaktar.


Kommentarer
Postat av: liiah - mamma till Belle

ja jättemysigt! men vi får se om det blir något.. håller tummarna! kram till er!

2011-01-24 @ 16:21:45
URL: http://mrsvandeerkamp.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Svar: Ja, precis. Omföderskor blir ju oftast större fortare, och känner sparkar fortare. Det är bara skoj att få känna sig riktigt gravid fortare :D

2011-01-24 @ 18:16:53
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Anna

Lillen är såå söt.. född 7 april.. nice en liten vädur som mig :)

2011-01-24 @ 20:04:03
URL: http://www.miccawhite.blogspot.com/
Postat av: Emilia

Åh, jag ääälskar listor! Jag lånar den här tror jag ;)

2011-01-24 @ 23:21:42
URL: http://prettylittleditty.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken rolig lista, kanske lånar den någon dag :-)

2011-01-26 @ 14:05:10
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0