växt ur

Sitter här och spanar hur bostadsmarknaden ser ut. Jag älskar vår lägenhet, det kändes så rätt när vi såg den.
Visst hade köket kunnat varit större, men för oss räckte det. En ny fräch lägenhet och den första vi köpte tillsammans, vår första, min första lägenhet.
När vi flyttade ihop för 5 år sedan var det ju Conny lägenhet. Han hade i och för sig bara bott där några månader när vi träffades, men det var hans som vi hyrde.

En 2:a på 48 kvm fungerar när man är 2 personer, och möjligtvis med en liten bebis.
Men nu har vi börjat växa ur denna lägenhet. Trots att den är super mysig så får vi inte plats.
Eftersom denna lägehet är så ny som den är, byggd 2007, så har både jag och Conny svårt att se oss köpa något äldre (om det inte är något fantastiskt med öppenspis eller kakelugn). Men just nu känns det som en nyproduktion är det enda alternativet.
Tack och lov har bostadspriserna gått upp sen vi köpte denna,och vi vet att dessa lägeheter säljer som smör. Sånär det väl är dags att sälja så är vi rätt säkra på att den kommer bli såld snabbt med vinst.

Det finns några anledningar till att vi inte kan flytta på en gång. Vi måsta se vart Neo får dagis plats, men framförallt så handlar det om att jag måste hitta ett jobb.
Eftersom jag inte har något att gå tillbaka till när Neo börjar på dagis. Banken kommer kräva den säkerheten när vi väl vill få ett högre lån.

Så jag drömmer vidare ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0