Pojke eller flicka?

Man kan spekulera i all oändlighet känns de som. Får vi en liten kille till eller blir det en sessa denna gång?
Jag har precis gjort tre tester på nätet, dom är i och för sig kanske inte så trovärdiga, men två av tre visade på en tjej.
Med Neo så kände jag på mig att det var en kille, men nu har jag ingen direkt känsla utan det varierar från dag till dag.
Rent statistiskt sett så är det nog en kille fyra av mina sex mammakompisar som har de senaste månaderna eller ska få tjejer nu i år, de andra två som är gravida vet inte.
Inom en vecka så lever vi förmodligen inte i ovisshet något mer.

Spelar det någon roll? Absolut inte!
Visst, jag ska inte hymla med att vi hoppas på en liten tjej, men oavsett vad så vet jag att detta barn kommer bli så älskat av oss lika mycket som sin storebror.

Det kanske låter konstigt detta, men jag är rädd. Rädd för att jag kanske känner en viss besvikelse över att det blir "fel" kön.
Inte rädd över att det kan bli en kille, för i slutändan vet jag ju att det inte spelar någon roll.
Det är bara att jag inte vill känna mig som världens skit för att jag kanske kommer känna besvikelse, för det är ju ett mirakel det som växer i mig.
Suck, va invecklat det blir och vad svårt det är att förklara.
Jag har alltid föreställt min familj som en typisk familj på fyra personer, storebror och lillasyster.
Samtidigt som jag ser det så ser jag mig själv som en typisk "pojk-mamma".

Lillhjärtat, oavsett vad du har mellan benen kommer vi älska dig så högt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0