Syskonvagn

Jag tycker egentligen att utbudet av syskonvagnar är väldigt tråkigt.
När man bara skulle få plats med ett barn i vagnen var det ju bara att välja och vraka.
Med två barn får blir vagnarna dyrare, klumpigare och oftast fulare.

Vad har vi då för alternativ som tvåbarnsföräldrar?

Just nu så finns det tre olika jag tycker är snygga nog designmässigt Urban Jungle Duo, Bugaboo Donkey och Phil &Teds Explorer.
Den sistnämnda är den smidigaste men går bort då jag absolut inte vill ha ett barn i avgasrörshöjd, vill kunna se båda barnen och helt ärligt gillar jag bara inte idén av den typen av vagn.

Två kvar då, båda är lika snygga men väldigt olika.


Prismässigt så är det ju en viss skillnad med den blir knapp om man som vi måste köpa en liggdel till den vagn vi har idag om vi skulle välja UJn.
Blir det den behöver vi nämligen behålla vår Mountain Buggy Swift, som Neo åker i nu.
Den köpte vi när Neo var 1 år och då utan liggdel.
Blir det istället en Bugaboo Donkey säljer vi singelvagnen, då den går att använda i både "mono" och "duo" läge och köper en ståbräda till som kan användas vi kortare promenader.

Vagnarna är lika breda, 74 centimeter (buggan 60 centimeter i "mono" läge och 74 i "duo"), och båda har luftdäck.
Buggan har teleskophandtag och UJn knäleds (vilket jag föredrar), buggan har 3 olika sittlägen medan UJn har steglöst dock är det svårt att få den helt upprätt.
Den största skillnaden är dock att Buggan tillåter en att ha barnen både framåt- och bakåtvända, vilket är en stor fördel när dom är mindre.
Det ska funderas lite till, även fast Älsklingen säger att jag bestämmer helt så tror jag vi behöver åka och provköra båda två innan det beslutas om det ena eller det andra.
Vagnen kommer nog beställas först i juni på nätet.
Och idag fick jag se skattebeskedet vilket gör att sommarn inte blir allt för tråkig trots vagninköp.

Vad tycker ni?

 

 


Kommentarer
Postat av: Regina/Our Love Story

Jag hade nog satsat på UJn då jag tycker bugaboo är alldeles för överskattad. Vart man ön vrider huvudet ser man ju den där förbaskade vagnen (som jag älskade när den kom, mamma jobbade i en barnbutik :p, nu är jag bara jätte trött på den)! Tyckte dessutom att det lät som att du lutade mer åt UJn? :)

2012-03-29 @ 01:11:21
URL: http://OurLoveStory.net
Postat av: Regina/Our Love Story

Ahaaa, jag förstår! Jo, iofs när du säger det så är det ju extremt praktiskt att kunna göra buggan till en enkelvagn när Neo blir för stor för att åka.. Tänkte inte alls på det. Jobbig nöt att knäcka! Men det finns ju större hjul du kan köpa till buggan på vintern när dom små blir jobbiga? Förstår dina tvivel.. Det är ju onekligen en smidig vagn! Hade inte Joolz funnits som jag ska ha hade jag nog köpt en bugaboo. Tycker bara att det är så tråkigt att precis alla i hela Stockholm har den!

2012-03-29 @ 09:18:27
URL: http://OurLoveStory.net
Postat av: ellenojag

Här blir det en donkey, en gång bugaboo alltid bugaboo!

Två stora plus.. båda barnen vända mot dig och du kan ha den som enkelvagn! Minus! PRISET!

2012-05-24 @ 10:09:10
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0