MVC vecka 25

I torsdags var det alltså dags för mitt tredje besök hos barnmorskan.
Förutom det vi undersökte sist så kollade hon även HB (järnvärdet), socker både i urin och blod, om de finns spår av äggviteprotein i urinen och SF-mått (måttet mellan överkanten av blygdbenet och överkanten av livmodern.
Jag fick även ett intyg, som säger att min graviditet är normal och när jag är beräknad, så jag får flyga till London på torsdag.

Alla tester såg helt normala ut.

V 24+5
Blodtryck: 110/65
HB: 130
Socker: 6,3
SF-mått: 24 cm
Bebis hjärta: 143 slag/min
Vikt: +6 kg

Nästa besök blir om cirka en månad.
Efter det besöket tror jag att besöken istället kommer med ungefär 2 veckors mellanrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0