Ultraljud

I fredags var det dags för RUL (rutin ultraljud) som man gör i cirka vecka 18.
Då undersöker man så bebisen växer som den ska, att urinblåsa, hjärta, njurar, hjärna, fingrar, tår, ja egentligen att allt sitter där de ska och ser normalt ut.
Man mäter även bebisen för att beräkna BF (beräknad födsel), genom att mäta huvudet och lårbenet.

Jag vaknade hur som helst redan vid 05.00 och kunde inte somna om.
Trots att vi redan sett bebis en gång så finns ju alltid oron att något ska vara fel.
Dagen sniglade sig fram.
14.30 var de äntligen dags, vi var sena, jag var tok kissnödig men de fick gå.

Känslan av att äntligen få se sin lilla bebis är obeskrivlig. Allt såg fint ut, och vi fick ett nytt datum för beräknad ankomst, 27 juli.
Vilket innebär att jag idag är i vecka 19+2 och inte 18+4 som vi trodde.

Så kom vi till en av de delar jag oroade mig för.
Trots att den inte riktigt ville visa sig så fick vi reda på att det är en liten lillebror vi väntar.
Blev jag besviken? Inte ett dugg, det är total lycka. Neo ska få en bror som han kommer ha det så roligt med, Älsklingen en liten hockeyspelare att busa med och jag får en till liten prins.

Mitt älskade Lillhjärta!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0