fika dag

Idag har vi gjort de saker jag tycker om mer än Neo, vilket innebär att jag har varit och fikat med mammagruppen.
Neo tycker iofs att det är skönt att få komma ut och åka vagn, så länge han sover.
Men att sitta still och kolla på när mamma fikar är väl kanske inge höjdare, inte heller att gå i affärer är något roligt längre.

Det är ju inte heller så avslappnat som tidigare med 4 små grabbar som egentligen inte har någon lust alls att sitta där. Tyvärr är Neo den som tycker om det minst, rastlösa stackare.

Men imorn ska vi istället köra på vad han gillar, vi ska upp till öppna förskolan och leka med kompisar hela dagen.
Inte sitta still i vagnen och någon tråkig stol utan få sitta på golvet med massa leksaker vi inte har hemma och titta på alla andra barn. Äta lunch tllsammans med polarna och träffa andra än tråkiga morsan.
Och förhoppningsvis får jag i mig lite fika med.

Stackars uttråkade Neo får fika på en majskrok.

 

Nu sitter jag och C här hemma vid varsin dator och surfar. Haft en lång kväll för oss själva, Neo somnade bums vid 20.10 och vi har bara varit inne och stoppat om honom några gånger.

Älskar våra kvällar, när vi har tid för varandra och fixa med sånt vi vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0