föräldrautbildning och sibirisk högsommar


Imorse var både jag och C uppe tidigt, båda hade en tuff natt C som är sjuk och jag som nuförtiden är lätt väckt och har svårt att somna om. Conny var upper redan vid 6 för att kolla hockeymatchen. Förkyld och dan satt han och snörvlade i soffan en timme innan jag klev upp. Vaknade egentligen när C gick upp, men envist försökte jag få sova lite till, vilket innebar att jag hann sova en kvart till innan klockan ringde.
Ett alldeles för snabbt födelsedags uppvaktande för min älskling medans vi gjorde oss i ordning. Blev inte så mycke presenter, lite kläder och choklad. Men som sagt så kommer mina svärföräldrar hit i helgen för att fira, så det får bli middag och tårta då.
Sen bar det av till MVC för föräldrautbildning. En väldigt pedagogisk utbildning, egentligen fick jag inte reda på något nytt men det var skönt att få med mig Conny så kanske han känner sig lite mer beredd på det som väntar. Även så han kunde får svar på dom frågor han har.
Jag fick iaf veta att dom har något som kallas PCB bedövning på DS, som är en slags lokalbedövning för livmodern. Den är tydligen inte så vanlig, men barnmorskan sa att dom flesta som tagit den är nöjda. Så det känns som det är värt att kolla upp.

Direkt efter det var det dags för mig att ta mig till jobbet. Vilket var lättare sagt än gjort idag. Bussen ville nämligen inte dyka upp, och ingen information fanns det. Bara att tunnelbanan inte gick, och det fanns ersättningsbussar istället. Vilket inte hjälpte mig det minsta. Det måste vara en chock för SL att det är kallt och snö, de är ju trotsallt februari och vi bor i Sverige.
Min kära lillebror skulle säga att "den Sibiriska högsommarn är här", det är svinkallt. Jag med min runda mage som trivs bäst i leggings hade ju inte förberett mig alls på att få vänta på bussen i en halvtimma.
Tårna blev till isbitar på nån minut, och leggingsen hjälpte inte så mycke dom heller. Nästa gång jag går ut blir det till att plocka fram Timberland stövlarna och köta jeans ovanpå tightsen istället.

Nu när jag kom hem var det direkt på med mina Shepherds ballerina för att få lite värme i tårna.

Helgen som gått har varit väldigt lugn.
I lördags var vi på besök hemma hos en av Cs vänner. Mycke trevlig fika och lite mys med två super söta katter.
Kvällen bestöd av en ännu sämre del av melodifestivalen. Jag som tyckte att den första var totalt värdelös, tycker nu att det bara blir sämre och sämre för varje gång. Det är ju rätt bidrag som går vidare, för det är dom minst sämsta.
Självklart var det lite OS spaning.
I söndags var det inte mycket mer än soffan och tvn som gällde.

Nu har jag suttit och kollat mina dagliga bloggar. En av dessa är Emma Englunds från "Bonde söker fru".
Att jag hamnat där är för hon liksom jag är på smällen. Jag tycker att det är väldigt intressant och läsa hur det går för andra "unga mammor". Emma som var beräknad till den 13 februari har inte uppdaterat sin blogg sen i lördags förmiddag (hon brukar skriva minst ett inlägg, ofta två om dagen), har storken kommit än kanske?
Jag får hoppas på det, och att hon, bonden Magnus  och den eventuella nyfödda har det bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0