mag-chock


Ibland så har tror jag att hjärnan inte kopplar att min mage är ganska stor numera. Jag är ju gravid, och visst det tog ett tag innan man förstod det. Men ibland när jag går förbi en spegel, ligger i sängen eller sitter i soffan och tittar ner så kommer jag på att jag faktiskt har en stor mage.
Känns lite konstigt att man kan glömma bort att man har en mage lika stor som en basketboll. Man har ju verkligen med sig den hela tiden.
När min kusin var gravid, med sina tvillingar, sa hon att hon ibland försökte ta sig förbi trånga utrymmen men det tog tvärstop. Hon glömde helt enkelt bort att magen var ivägen. Så jag är nog inte helt ensam om att glömma den ibland.
Kommer man hinna vänja sig innan den är borta?

Innan jag blev gravid tyckte jag att de såg så mysigt ut med magen. Och det är verkligen mysigt, nästan jämt. Men jag börjar nog känna att det ska bli skönt att bli av med den ganska snart.
Jag har en relativt liten mage tack-och-lov, men det är ändå jobbigt att böja sig fram eller ibland bara att sitta bekvämt.
Böjer man sig ner kan man inte andas, det  skönaste är att ha magen helt utsträckt, men då blir det istället obekvämt för ryggen och tvärtom. Den senaste tiden när jag vaknar på natten mår jag illa, vilket jag tror beror på tyngden som blir på alla organ jag har där inne.
Och så längtar jag självklart efter att shoppa lite snyggt vårmode!
Men den absolut främsta anledningen är ju faktiskt att när magen är borta är bebisen här, och det längtar vi så efter!

Idag var det min sista dag på jobbet! Det känns helt underbart. Dagen började inte så bra. Eftersom tunnelbanans gröna linje bara gick till Alvik i morse (vilket jag iofs var förberedd på) fick jag ta en promenad på 20 min till Vällingby. Men jag hade ju i alla fall tur med vädret. Sen var ju bussen till kista försenad. Allt detta skulle förstört hela dagen för mig om det inte var så att det var sista jobbdagen.
Så när jag vaknade i morse och konstaterade att solen sken, kändes allt rätt bra ändå.

Nu ska jag bara gå omkring och mysa och njuta av den sista tiden med magen. Förbereda allt inför bebisens ankomst. Och sova så mycket jag bara kan innan skönhetssömnen byts ut mot nätter av blöjbyten och utfodring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0