söndag, sol och scones


Solen skiner, det är söndag och idag ska jag bjuda Svava på lite scones. Söndagar är för det mesta (enligt mig) den tråkigaste dagen på hela veckan. Men idag är jag på ovanligt bra humör, trots att jag vaknade med lite halsont och en stökig lägenhet.

Denna helg har ja bara lämnat lägenheten för en storhandling på Coop i lördags, annars har jag och C bara legat i soffan och myst, ätit en god lördagsmiddag och kollat på en värdelös första deltävling av årets schlager.

Nu är C ute och fikar med en vän, och jag sitter och klappar magen och väntar på att Svava ska komma.
Idag ska det nämligen ske lite planering av en baby shower, och vem är bättre på att planera sådant med, än vår fd. New York-bo, Svava! Dessutom är hon nog lite mer ordningsam än jag, så vi kan komplitera varandra lite.

Så nu är lägenheten städad och recept på scones uppslaget, och de e bara jag som ska ta mig ur mjukisbyssorna för att göra mig något reprecentabel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0