bröllopet


Nu ska jag vara så tråkig att meddela att jag faktist kollade på bröllopet i lördags.
Jag vet inte ens om jag är för eller emot kungahuset, men det är ju inte jag som bestämmer och så ofta är det ju inte det är en sådan fest.
Det var fint, men jag är inte speciellt sentimental när det gäller sådant. Blev mest sugen på tårta.

Däremot blir jag lite irriterad på dessa människor som gnäller för att dom inte kan åka bil i stan.
Visst jag kan fatta att det är jobbigt, och värre hade de ju varit om det är massa människor som ska till jobbet.
Detta händer kanske en gång vart 40 år, och om det är så jobbigt för vissa att det händer något kan dom ju stanna inne och hyra en film eller något.
Är det inte hundra gånger värre när dom spärrar av hela Solna på grund av någon fotbolls match. Bara för att folk ska få vara fulla, skrigiga och skräpa ner.
Och det sker ju betydligt fler gånger än detta. De säger jag och är då ändå hyffsat intresserad av fotboll.
Lider ju inte av detta så mycket nu, men dom tre åren vi bodde i Solna blev det endel omvägar.

Nu var det en rolig folkfest och dom som inte tycker det behövde inte kolla. Däremot kanske man kan tycka att det är oerhört mycket pengar, som kunde gått till andra saker.

Väntar bara nu på att det ska födas en liten sessa, så har Neo sin framtid klar. Skämt åt sido, men jag hoppas dom lever lyckliga i alla sina dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0