fullt upp


Fy vad dålig jag har varit på att uppdatera bloggen den senaste veckan.
Det har ju hänt massor, så nu ska jag ta det från början.
Vi är i alla fall friskare nu, alla tre.

I onsdags blev lillkillen hela 8 veckor. Det hände inte så mycket mer den dagen. Vi mådde dåligt och tog det lugnt hemma.

I torsdags var vi på BVC på 8 veckors kontroll. Allt såg mycket bra ut. Neo vägde då 5062g, var 56,5 cm lång och hade 39 cm runt huvudet.
Jag var rädd att han skulle vara gnällig och sur eftersom han var lite sjuk. Men inte alls, han låg och "pratade" och log mot doktorn. Så vi var två mycket stolta föräldrar.

Efter BVC tog vi en promenad med Erica och hennes lilla Melker, och Ulrika och hennes lilla Julius (alla fyra från mammagruppen).

Fredagen blev också lugn. Mamma och Miriam kom förbi och tog en liten promenad med mig och Neo, och njöt av solen.

Helgen fortsatte i den lugna andan. Vi njöt av mamma-pappa-barn livet, och vilade för att bli friska.

I måndags började den fullspäckade veckan för oss.
Vi började med en mamma date med Emilia och Freija i Sollentuna centrum. Freija är nästan 3 månader äldre än Neo och super söt. En aktiv liten tjej. Det blir roligt när Neo och hon kan underhålla varandra medans vi mammor pratar strunt.
Sen åkte jag hem till familjen i Norrviken. Miriams klass och deras paralellklass hade konsert utomhus.
Så trots att det var rätt kallt blev det picknick och musik på skolgården.

Tisdagen var det en date med "tant" Åsa och "tant" Linnéa som stod på schemat. En fantastisk lunch på Zanzibar och lite shopping.
Zanzibar har underbar mat, tyvärr är ägarna inte så trevliga. Men deras Caesarsallad är fantastisk. Har dessutom kommit på att det nästan inte är någon idé att beställa varm mat om Neo inte ätit precis.
För mitt i min mat är det hans tur att äta.

Igår blev Neo 9 veckor och vi var på vår första studentmottagning.
Massor med folk som ville beundra Neo, och han höll sig glad och vaken hela kvällen. Lite gnäll blev det när det var dags för käk, men man kan inte önka sig en bättre son.
Edvard var den lyckliga studenten, så vi befann oss hemma hos dom på Söder.

En liten gladis på 9 veckors dagen



Idag blir det ytterligare en student. Nu är det Fridas tur, och idag blir det på andra sidan vattnet, i Hammarby sjöstad. Det blir mycket farande för oss.

Nu sitter jag och passar på att äta lunch. Neo ligger här på soffan och sover. Helt slut efter morgonens bad och mat.

Kommentarer
Postat av: Tova

Såg intervjun med er på Alltombarn.se, kul att ni också hamnade där :D



Vad skoj med studentmottagning, vi var också på en i onsdags (närmare bestämt min systers). Hade plutten i bärselen och det gick helt okej :D

Kramar

2010-06-11 @ 23:10:09
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0