födelsedagsfirande


Idag var det då måndag igen, men idag har jag även levt exakt 22 år. Eftersom att det bara är jag som har lyxen att vara ledig såhär så firade vi min födelsedag igår. Inget avancerat, utan middag hemma hos mamma och pappa, med farmor, mormor min morbror, syskonen och min älskling såklart.

Jag tycker att det är lite sorgligt att nu när man är lite äldre så är födelsedagar inte lika "magiska" längre.
När man var yngre var det en av de bästa dagarna på hela året, och nu är det egentligen som vilken dag som helst. Man kan till och med flytta på den utan att det gör något.
Det är inge annorlunda för mig, för det spelade alls ingen roll att vi tog middagen en dag tidigare. Men det är just det som är lite sorgligt, att jag inte tyckte att det spelade någon roll.

Jag har alltid tyckt om födelsedagar, inte bara mina utan även andras. Det är roligt att få göra någon annans dag speciell. När man var liten handlade det mest om presenterna, men nu är det ett bra tillfälle att få någon att känna sig speciell och uppskattad.
För inte allt så länge sedan berättade min pappa för mig att när jag var ungefär 10, så skulle han av någon anledning vara inte ha möjlighet att vara hemma på sin födelsedag. Förmodligen var han ute och jobbade någonstans i världen just dom dagarna. Jag hade tyckt så synd om honom då, inte bara lite utan jag tyckte verkligen synd om honom för att han inte fick vara hemma på sin födelsedag.

Det här året har vi haft fokus på så mycket annat, så jag till för några veckor sedan kom på att det var min födelsedag snart. Det enda jag egentligen önskade mig var en snöfri och en matlagningsfri födelsedag. Till viss del gick ju detta i uppfyllelse. Mamma lagade en underbar middag igår, däremot har jag ingen som lagar mat till mig idag. Men jag slapp i alla fall göra min egna födelsedagsmiddag. Det är lite vitt på marken fortfarande, men solen skiner in här genom fönstret så jag ska inte gnälla över det heller.

Lite presenter blev det ju också, rättare sagt precis dom sakerna jag önskat mig. En jätte fin vår jacka av Conny (som inte är så fin just nu, men när magen är borta), lite smink av Miriam (ville inte lägga mina egna pengar på nytt), presentkort på HM av Hannes, presentkort på Nilson av svärföräldrarna (perfekt för vår shoppingen) och ett Maxi Cosi babyskydd av de andra. Mycket uppskattade presenter, som kommer användas mycket!

Nu är det dags för mig att slänga upp bena på soffan efter en storstädning här hemma. Ska få i mig lite mat, inget som tar för lång tid att laga.

Kommentarer
Postat av: Tova

Hehe, visst är det lite synd... allt tycktes mer magiskt när man var liten; födelsedagar och julaftnar vae verkligen höjdpunkter på året...

fast, å andra sidan, nu har man ju andra saker att se fram emot istället ;)

Grattis i efterskott & hoppas du o magen mår bra!

2010-03-23 @ 16:54:07
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0