måndag igen


Helgen som gått har varit fylld av en massa trevligheter och full fart.

Fredagen var det inplannerat lite bak och förbereedelser inför en Baby shower under lördagen.
Så dagen började med att Conny va uppe tidigt för att fixa med lite jobbgrejer.
Han kom och plockade upp mig runt 12 och körde mig till Sollentuna centrum.
Där kom mamma och hämtade mig, vi åt en lyxig lunch på Edsbacka bistro, och satt och snackade skit.
Efter det var det bara att åka tillbaka till centrum för att handla alla ingridienser till baket.
Svava dök upp efter skolan och vi började baka lite muffins och pajer.
När vi var klara lite senare under kvällen kom min underbara älskling och hämtade mig, vilket tålamod han har!
Väl hemma hade svärföräldrarna anlänt från urskogen. Det blev att vi satt uppe några timmar och pratade.

Lördagen for vi in till staden för att shoppa lite. Kl 14 skulle Baby showern börja och jag skulle vara med och förbereda lite innan. Efter en snabb tur på stan åkte jag och svärmor över till Svava, där mötte vi upp Miriam och mamma, som hade med sig alla grejer.
När vi kom in i lägenheten så var världen ljuslila efter mina önskemål. Eftersom vi inte vet vad det blir för kön på den lilla blev det en blandning mellan rosa och blått, och lila är ju även min favoritfärg.
Sedenligt med familjen Furumos tillställningar var vi självklart inte klara kl 14. Det brukar alltid sluta med att gäserna får hjälpa till. Förhoppningsvis tog dom det inte allt för illa :P.
Lite presentöppning, mat och skitsnack med gamla goa vänner. Det flesta presenter bestod av kläder, super bra för det kommer gå åt. Även en bärsjal, en ihopfällbar badbalja, ett isländskt lammskinn, snuttefiltar, ett 12-pack froté tvättlappar och en handkräm till mamman är sådant som uppskattas något enormt här hemma. 
Super tack till alla som kom, och alla jätte fina presenter!

Våra fina små verk

När de lilla partyt var över skulle svärföräldrarna till Globen för att se finalen i Melodifestivalen, en liten julklapp från mig och Conny. Medans jag och min älskling trivs bättre hemma i soffan. Rätt bidrag vann enligt mig, fast det hade inte heller gjort något om Salem Al Fakir hade vunnit.
När det stod klart att Anna vann åkte vi för att plocka upp två nöjda och trötta föräldrar.

Söndagen blev en relativt lugn morgon. Vi bestämde oss för att åka utt till IKEA för att inhandla spjälsängen, äntligen! Det blev även lunch där ute. Tyvärr ännu mer pengar i Kamprads ficka, och jag måste erkänna att det tar emot lite. Sen sa vi bye bye till svärpärona som skulle hemmåt. Och vi konstaterade att vi förmodligen inte kommer träffa dom förän bebisen är här.
Det känns så konstigt!

Idag är det som sagt måndag igen. Och för min del är jag ju ledig, men inte min älskling. Idag ska han till Örebro med sin chef på något möte, och jag blir ensam enda tills imorgon.
Så för min del blir det att sysselsätta sig med lite hushållssysslor, skruva ihop sängen och även kanske börja måla lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0