behöver och vill ha är samma sak?

Är det inte skit trist att få den där frågan "behöver du de da?" när det gäller inköp av till exempel kläder.
Måste man alltid behöva allt, och hittar man något man verkligen vill ha å anser man sig ju behöva det.

Under denna höst har min sko samling fått lite nytillskott, i form av ett par stövletter med kilklack i mocka imitation (snygga, bekväma men inte så bra i höstrusk och vinter kyla), igår hämtade jag mina Shepherd boots (super bekväma och varma när det blir kallt, men kanske inte de snyggaste och idag hittade jag ytterligare ett par från Ten points, fodrade kängor med klack (skitsnygga, bekväma, varma och bra sula när det blir halare).

Nu när vi sparar pengar till Thailand så finns det egentligen inget utrymme för mer shopping. Jag stod där i affären och visste att det inte går, hur mycket jag än vill ha. Med en mamma som tycker att jag borde köpa dom, får man då förklara att jag inte har råd. Hon vet hur jobbigt jag tycker att det är.
Förra Hösten/vintern kunde jag knappt gå in i en affär utan att böla. Det var ingen idé att köpa något, då magen växte och saker jag provade såg ut som skit ändå tyckte jag. Allt jag längtade efter var att få vara snygg igen, få känna mig snygg i det jag satte på mig.
Skor var inte heller något kul att köpa för jag kände mig ful vad jag än satte på mig då med.

Så efter ett år av minimalt shoppande behöver garderoben en rejäl uppdatering. Och ja jag ska erkänna att skor är en svag punkt för mig. Conny tycker jag har lite för många, men jag har sparat skor som egentligen borde slängas.
Efter besviklesen över att stövlarna fårn H&M inte levde upp till förväntningarna, och att jag faktist egentligen tycker att sko modet se 2 senaste höstarna inte vart de snyggaste så föll jag pladask för dessa skor.

Hur som helst stod man där utan pengar. Sen har man helt underbart snälla föräldrar som självklart helst fortfarande vill ge en allt man pekar på. Så nu senare på kvällen när mamma körde hem mig från dom så ringer pappa och säger att han satt in pengar till skorna på mitt konto. Tack underbara pappa! Och jag lovar att jag älskar er lika mycket även fast jag inte fått skorna. Men det förgyller en mörk höst dag!

Så imorn blir det en liten promenad till Bromma blocks för mig och Neo. Och ja, jag behövde skorna för att jag så gärna ville ha dom.

Kommentarer
Postat av: Inez

Vilken tur att du har så fina och snälla föräldrar då ;)

2010-11-07 @ 15:15:41
Postat av: mirre

nu ska fan jag också ha skor!

2010-11-08 @ 07:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0