köp och sälj


Nu har jag då fått båda jackorna sålda. Igår gick det en mycket lycklig tjej och en lite fattigare pappa härifrån med den ena, förmodligen längtar hon tills det blir så kallt att hon får använda den.
När man såg hennes blick när hon satte på sig jackan blir man alldeles glad. Precis den känslan hade jag när jag drog på mig min alldeles nya Fjällräven för 5 år sedan, och visste att jag hade råd att köpa den.
Tänk att det kan vara så viktigt i den åldern med rätt kläder.
Hon gick i alla fall härifrån med en Canada Goose Chilliwack i superskick. Min mamma har köpt Fjällräven jackan, då till ett bättre pris än jag tänkt sälja den för, men båda är nöjda. Tyvärr hänger den fortfarande kvar här och tar plats, då jag lovat att tvätta den innan hon får den.

Nu är även min nya jacka beställd och påväg hem.En jacka jag spanat på i några år, men det har aldrig blivit av att jag har köpt den. Nu känner jag att jag behöver en lite mer praktisk och "vuxen" jacka. En jacka som varken är för varm eller kall, som man både kan ha på promenader med barnvagnen och man inte koka ihjäl i om man skulle gå in.
Så det blev en Canada Goose Constable Parka.

 

Nu har jag en lite grinig bebis här. Berättar mer om helgen och babysimmet senare.


Kommentarer
Postat av: liiah

Bra val :) både jag och Josef har en och är supernöjda .. jag har även den vanliga klassiska goosejackan med päls men det är som du säger den här känns mer kvinnlig och mogen .. du kommer bli jättenöjd tror jag!

2010-09-06 @ 16:45:36
URL: http://mrsvandeerkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0