ung = dum?


Jag vet inte om jag tar fel när jag anser mig själv vara en "ung mamma". Var går gränsen egentligen?

Hursomhest, att jag sitter och funderar över detta nu är för att jag igår läste ett blogginlägg där en tjej, som är 1 år yngre än jag, inte blev tagen på allvar på den mödravårdcentral hon går på.
Hon kände sig överkörd, för att hon inte fick byta barnmorska fast hon ville. Hade hon fått bättre respons om hon var 30?
Jag anser i alla fall att när en så ung tjej är tuff nog och ringer upp och vill byta för att hon inte är bekväm med sin barnmorska borde hon få ett bättre bemötande.

Jag hade gärna bytt min barnmorska, men hade varken mod eller ork att ringa upp, just av anledningen att dom inte skulle ta mig på allvar. Nu var min barnmorska helt OK, men hon kunde varit bättre.

Jag satt nu och försökte hitta en tråd på Familjeliv.se, som jag hittade i våras. Där var det någon som ansåg att unga mammor använder sina bebisar som accosearer. Man var dålig som inte steriliserade nappflaskan efter varje användning, eller som inte torkade upp dregglet tillräckligt snabbt.
Det kanske är svårt för äldre att se att saker och ting ser annorlunda ut idag.
Jag har fått lära mig att man inte alls måste koka nappflaskorna efter varje användning, vissa anser till och med att man bara behöver koka den innan första användning, man behöver inte ha det kliniskt rent hemma, då barnen inte bygger upp något imunförsvar om dom inte utsätts för lite baciller och damm.
Sen behöver man kanske inte utsätta dom i onödan heller.

Neo fortsätter att vara lite gnälligare en vanligt. Hoppas det går över snart.
Vi misstänkte att han hade ont i örona då han varit förkyld ett tag, och tar sig på örona och skriker (inte gråter). Så idag har vi varit på vårdcentralen, men det var ingen öroninflamation, tack och lov.


Neo sover i soffan och precis när han vaknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0