längtan

Tänk vad mysigt att få på börja den mest fantastiska resa igen. Jag kan inte låta bli att längta tills den dagen vi börjar planera ett syskon till Neo. Nej, jag vill inte ha barn igen NU.
Det är en hälsosam längtan, beviset på att jag älskat det jag gått igenom och vill göra om samma resa.

Jag hoppas ni förstår mig rätt. Jag saknar absolut inget, jag har väldens finaste son, och jag är oerhört lycklig som jag är. Det är så lätt att andra tror att man är missnöjd bara för att man längtar. Det kanske är bättre att använda uttrycket att jag ser fram emot det.

Nu vill jag bara fokusera på Neo och ge honom all den tiden och uppmärksamheten han behöver.
Jag tror att det är oerhört viktigt att ge honom denna tid för sig själv, men samtidigt tycker jag at det är viktigt med syskon. Däremot vill vi att Neo är minst 2 år när han får ett syskon. Han är ju fortfarande liten då, men det går i alla fall att förklara lite mer vad ett syskon är.

Jag kanske är helt knäpp, är jag helt ensam om att känna så?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Nope, jag längtar också! (Bara lite mindre de jobbigaste nätterna ;)

2011-01-13 @ 00:58:53
URL: http://prettylitteditty.blogg.se/
Postat av: Jasmin gravid vecka 36 med lilla Milo

Hade vi inte haft ossian och alicia hade jag nog tänkt likadant, men just nu känns det som om 3 barn räcker gott och väl :D samtidigt har jag inte haft en gravditet som är en dans på rosor, kommer nog inte glömma det... Men vem vet om kanske 10 år skaffar vi en sladdis? :D



Hade jag haft en lättare graviditet osv tror jag att jag hade tänkt annorlunda dock...

Hur många barn vill du ha i en "perfekt värld"?



kram på dig gumman

2011-01-13 @ 07:11:02
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Inez

Jag tycker inte att du är konstig som känner som du gör : ) det är väl ganska normalt?! Så tänker väl antagligen alla föräldrar eftersom det brukar skilja ca 2-3 år mellan barn i familjer. Titta bara på din egen och min;)

Själv längtar jag (tro det eller ej) efter ett litet barn!! Men Viktor säger att vi måste vänta, haha!! Fast jag håller med honom. Senast 30 har vi sagt. Alla är ju olika. Men vi vill plugga klart osv innan vi skaffar barn: )

Guuud vad mysigt sen när Neo får ett syskon. Det barnet kommer säkert bli MISNT lika söt som Neo!!!!

Du har tidigare skrivit att du planerar att operera brösten. När ska du gröa det?

2011-01-13 @ 15:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0