mitt nya jobb

De tre första dagarna har gått fort, visst har jag saknat Neo men vi har hela  eftermiddagarna och kvällarna tillsammans.

Jag har hamnat på ett mindre företag som håller på att expandera. Ett företag som säljer hushållsnära tjänster i form av trädgårdsskötsel.
Än så länge har dagarna gått ut på att fixa det praktiska, köpa dator, fixa bankdosa, fixa internet och ställa i ordning MITT kontor.
Jag har inte gjort mer än att sortera kvitton, svarat i telefon och fixat internet dessutom löste jag de så vi fick det på 2 dagar och inte 10 som dom sa först, och en bindnigstid på 12 månader och inte 36, då nätet inte kom igång förän i torsdags eftermiddag.
Igår satte jag alltså igång med att sätta mig in i deras system och började jobba på "riktigt".

Det tar alltid ett tag att sätta sig in i ett nytt företag, nytt bokföringssystem och nya rutiner.
Jag har redan massa förslag på hur man kan förbättra och förenkla.

Egentligen var ju tanen att jag skulle börja på ett större företag med en befintlig ekonomigrupp, med tanke på att jag inte direkt har någon arbetslivserfarenhet inom ekonomi, utan hjälper Conny med lättare bokföring.
Då hade de funnits andra som en säkerhet.
Nu ska jag sköta ALLT själv, vilket är en större risk, men gör jag ett bra jobb så är det en betydligt större merit inför framtiden.

I vilket fall trivs jag bra, jag ser att jag har mycket jobb framför mig, men jag tror inde det ska vara omöjligt att klara. Sen så känns det tungare att bara träffa Conny typ en halvtimme om dagen och sen bara helgen, men så visste vi att det skulle bli.
Däremot hade jag räknat med semester i sommar, men så blir det ju inte. Kommer vara ledig från onsdag till söndag nästa vecka, det är årets semester. Conny och Neo får vara lediga utan mig denna sommar.

Nu tar jag tag i helgen som börjar med en powerwalk med Åsa och barnvagnarna, ikväll är de fest hemma hos mina föräldrar.
Förövrigt fick jag svar från Spårlöst igår, och dom har inte tagit med mig, vilket jag inte hade förväntat mig att dom skulle. Så no hard feelings.

Kommentarer
Postat av: Maria mama2alice

vad roligt med nytt jobb :)

hoppas det går bra, :)

kram!

2011-06-20 @ 19:23:20
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0