dagarna

Det är ganska konstigt att man kan känna att man inte får dagarna att gå ihop trots att de borde finnas massor med tid.
Neo går på dagis tisdag till fredag 9-15, vilket innebär att jag har ganska mycket tid för mig själv på dagarna.
Vad gör man under alla dessa timmar egentligen?

Tiden går åt till att städa, tvätta, handla, baka..ja, ta hand om hemmet alltså. Söka jobb såklart och nu har jag en förkylning som börjar ge sig, så då blir de träning.
Självklart ger jag mig själv tid att bara ta de lugnt, göra något för mig själv nu när jag faktiskt får min egentid.
Det känns verkligen inte som jag hinner med allt jag vill göra.

Nu är klockan snart 21.30 och jag har precis röjt upp här hemma för andra gången idag, om man räknar bort gångerna jag torkat mat och sand från golvet efter Neo.

Hur får familjer med flera barn ihop allt, familjer där båda föräldrarna jobbar heltid eller föräldrar där båda föräldrarna driver eget? Och inte minst ensamstående föräldrar som jobbar heltid?

Jag har turen att jag faktiskt har möjlighet att få vara hemma liite till, men sen när jag får jobb och Neo kommer gå långa dagar på dagis, jag och älsklingen kommer jobba 8-17, sen hem, hämta Neo, laga mat, städa, natta och på de få lite vuxentid?!
Självklart kommer de att gå, vi är ju inte de första i världshistorien som kommer ha det så.
Fast det är klart man blir bortskämd att ha det så bra som man faktiskt har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0