7 veckor och underbara SL


Nu är det 7 veckor sedan vi fick träffa Neo första gången. Vår underbara lilla son blir bara större och större.
Storlek 50 är nu nästan urvuxet, så idag var jag och shoppade lite större kläder.

Såhär ligger lilla skrutten och sover nu. Pyjamasen är en present från en av mina mostrar med familj, inhandlade i Florida. Vi fick den när Neo var 10 dagar och vi tyckte den såg gigantisk ut, nu passar den perfekt.


Idag
har vi tagit tunnelbanan in till stan för att äta lunch med min pappa.

Jag blir så irriterad på en av kvinnorna som jobbar i spärren vid Råcksta tunnelbanestation. Hon är inte ett dugg tillmötesgående.
När jag kom ner dit skulle jag köpa en remsa, och det visar sig att dom inte tar kort  i spärren.
Hon säger att dom har slut på remsor i kiosken bredvid, och då är min fråga vad jag ska göra?!
Hon säger att jag får köpa biljett via sms. Då min telefon av olika anledningar inte går att ringa ifrån, eller skicka sms ifrån är ju detta alternativ inte möjligt.
Jag ber då att få låna en telefon, så jag åtminstone kan ringa min pappa och säga att jag kommer bli sen pga allt krångel, och be Conny komma med kontanter.
Men icke, det finns ingen telfon hon kan låna ut.
Det slutar med att jag då får köpa en enkelbiljett från automaten vid busstationen.
Istället för att då betala 180 kr för en remsa måste jag betala 30 kr för en resa, jag var ju tvungen at ta mig hem sen också.
Hon menar då alltså att det är mitt problem att lösa. Där står man med barnvagn och har en tid att passa.
Varför kan inte all kollektivtrafik vara gratis för oss med barnvagn?
Tack SL!

Vi var som sagt i alla fall inne i stan. Shoppade loss lite på H&M till Neo. Sen sprang jag förbi min vän Tommys jobb.
Det var första gången han fick se Neo. Men då han jobbade blev set bara en kort pratstund.

Nu ska jag försöka vila lite tills nästa utfodring. Måste bara säga att nu har ytterligare 1 kg försvunnit, så 4 kg to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0