fikor och framstegen


Nuförtiden har vi lite andra prioriteringar här hemma, så det blir inte så mycket bloggande som tidigare.
Lillkillen kräver sin tid, och det känns ju inte direkt som någon uppoffring att lägga sig och gosa med honom i soffan.

I torsdags var vi som sagt och fikade med Emilia och Freija. Min första mamma fika. Freija är så söt. Hon är ju redan 3 månader och lite mer vaken än Neo. Så medans Neo låg och sov, låg Freija och pratade med oss.
Det var jätte trevligt, och det är skönt att prata med någon som är i ungefär samma sitution som jag med lite mer erfaren än jag själv.
Fikat uvslutades med att min underbart söta lilla kille ville ha en ny blöja. När jag står där och torkar av honom hör man hur det är påväg mer. Det är ju inte första gången han fortsätter bajsa när man byter på honom, men denna gång rann det ite ut i en liten pöl som det brukar. Det sprutade 1,5 m rakt ut, jag fick lita på mig innan jag hann hoppa undan, resten fick golvet ta.
Men det är ju svårt att bli arg på stackarn, han ligger och är jätte nöjd att slippa ha kvar det i magen.

Fredagen blev det majbrasa hemma i Norrviken med mina föräldrar. Pappa höll tal, och gosskören sjöng.
Och så blev det en uppvisning av barnbarnet. Neo låg sött och sov medans han blev beskådad och beundrad av alla grannar.

Lördagen blev lugn och skön hemma med mina två älsklingar. Det är så skönt att få tid alla tre. Sen får man passa på att mysa med Conny när lillen sover.

Igår kom Linnéa och hennes kille Viktor till Vällingby. Neo fick en jätte fin body av Linnéa som hon tryckt själv. Vi catchade up lite och satt i solen och njöt.

Nu är måndag igen, vilket innebär att Conny jobbar och jag och Neo får sköta oss själva. Kanske blir det en liten promenad.

Förutom att växa så det knakar gör Neo lite andra framsteg. Han orkar vara vaken lite längre för varje vecka. Och han har börjat "prata" lite mer. För ca en vecka sen mäkte jag att han lyfte lite på nacken när han låg på mage. Det var bara några sekunder iofs, men han höll upp huvudet.

Nu ska jag återgå till att vara mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0