så gott

Har precis tryckt i mig en hembakad kaka. Älskar chocolate chip cookies och hittade ett nytt recept av Leila.
Jag använde farin istället för råsocker, funkade perfekt.

Ingredienser:
120 120 g mjukt smör
1 1 dl råsocker
1 1 st ekologiskt ägg
1.5 1.5 dl vetemjöl
0.5 0.5 dl kokosflingor
0.5 0.5 tsk bakpulver
0.25 0.25 tsk salt
100 100 g choklad 70%
1 skal av 2 aplesiner

1.Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.

2. Vänd i vetemjöl, kokosflingor, bakpulver och salt.

3. Hacka chokladen grovt och riv apelsinskalet, blanda i degen.

4. Rulla in kakdegen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.

5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter.

 

Prova!




Kommentarer
Postat av: Emma

Mmmmmmmmm. Mums! Detta måste jag prova!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0