allt eller inget


Är det inte konstigt hur man planerar ibland? Eller det kanske just är det att man inte planerar utan bara låter saker bli som det blir.
Jag som är ledig borde ju kunna dela upp alla dom saker som ska göras, och dom saker jag vill göra på flera dagar. Men det brukar inte bli så.
Vissa dagar ligger man i soffan och glor på tv, utan att egentligen göra något produktivt alls. Som igår, i och för sig var jag på MVC, men resten av dagen blev på soffan, och det enda jag egentligen gjorde var att äta och diska.
Nu sitter jag och har två tvättmaskiner igång och en bulldeg på jäsning. Jag håller även på att springa omkring här i lägenheten och plocka, sortera skräp, få undan alla kläder från golvet etc.
Det kanske är så att när man börjar med en sak tycker man att man lika gärna kan göra allt samtidigt, så man kan vila sen.

När jag hade varit och stoppat in tvätten kom jag ju på att det skulle vara väldigt gott med färska kanelbullar, och satte igång med det. Tyvärr upptäckte jag att jag inte har något pärlsocker hemma, så jag får se hur jag löser det. De kanske går bra med kokosflingor?

Nu ska jag ner i tvättstugan så jag får allt torrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0