mysmamman och lekpappan

Här hemma har vi våra roller. Conny är den som är roligast, han får alltid Neo att skratta så han kiknar och det är alltid honom Neo busar med.
När man är trött eller har gjort sig illa så är det min famn han kryper upp i. Det är otroligt mysigt när han kommer och trycker sitt lilla ansikte mot min kind och gosar in sig.

Och jag älskar ju att se mina två grabbar leka och busa. Det är så underbart att se dom sittandes på golvet och pilla på saker, eller höra Neos tförtjusning när Conny kastar upp honom i luften.
Sen kan jag ju inte förneka att mitt hjärta smälter när Neo skrattar så när jag och han busar.

När man senare fantiserar om hur det kommer bli när han är äldre så blir det väl ungefär lika. Saker kommer säkert bli rubbade när och om Neo får ett syskon, men jag tror bara att banden mellan Neo och Conny kommer stärkas då. Conny kommer ta med honom på hockeymatcher och jag kommer ha med honom i köket så vi kan baka och laga mat tillsammans.
Sen finns det ju massa saker vi kommer göra ihop, och det är så mysigt att ha den tiden framför sig med världens underbaraste grabbar.

Kommentarer
Postat av: liiah - mamma till Belle

fick du tag på tunikan? Jag fick inte tag på NÅGOT på stan .. fjortisarna SPRANG över oss så fort HM öppnade och norpade åt sig ALLT! jag pallade verkligen inte trängas och bete mig som att världen gick under om jag inte fick det jag ville ha :) kramkram!

2011-04-14 @ 15:02:53
URL: http://www.mrsvandeerkamp.devote.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, jag tror det kommer bli en Ikeastol här med till att börja med. Och sedan någon slags tripptrappstol när hon vuxit på sig lite lillskruttan!



Kram!

2011-04-15 @ 10:41:03
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0