nu ska det bli ändring

Nu är det dags att ändra på sovvanorna här hemma.
Neo sover middag två gånger per dag, en gång vid 11 och en gång vid 15.
Jag har märkt den senaste tiden ätt det är heltomöjlugt att då få fonom i säng klockan 20, det tar ca 1 timme.

Från och med idag blir det att sova middag en gång efter lunch. Han somnade som en stock vid 20.00!

Dessutom har vi periodvis varit tvungna att vagga Neo för att han ska somna, nu är det slut på det med.
Han får lära sig att det inte är någon idé. Jag lägger ner honom, ger nappen och sälen och lämnar rummet.
När han reser sig och vill att vi ska komma in gör jag bara samma sak igen. Han skriker inte utan bankar i väggen och kastar nappen för att få uppmärkasamhet.

Håll tummarna för att det ska funka.

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Tack söta du! Det är underbart att vara tillbaka på banan igen :)



Hoppas ni får till dom nya rutinerna! Kommer säkert gå superbra!



Kram!!

2011-04-25 @ 22:20:49
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Emilia - mamma till Freija

Lycka till! Är så imponerad av din beslutsamhet. Jag har haft så svårt att sätta ned foten vad gäller det där, har aldrig litat riktigt lika mycket på mig själv som på Freija - så jag har vaggat. Och vaggat och vaggat och vaggat. Tids nog har hon på egen hand fått lättare och lättare att somna utan själva vaggandet, men bara lägga ned henne i sängen går fortfarande inte. Det ska vara vällingen hon somnar med. Undrar ibland om jag gör rätt eller helt heeelt fel... Saknar er också! Säg till Neo att han får sluta snora nu :) Kramar

2011-04-27 @ 23:05:05
URL: http://prettylittleditty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0